פתח תקווה
052-6891893

חנה ארבלי

השראה לתנועה
אודותי

IMG_3447s

שמי חנה ארבלי, מוסמכת בשיטת פלדנקרייז ומורה לתנועה כבר 25 שנה.

אני מאמינה גדולה בתנועה מרפאת ומביאה כיום את הידע, הניסיון וכלי התנועה שרכשתי לטובת שיפור איכות החיים של אנשים מבוגרים.

מאז שאני זוכרת את עצמי התעניינתי בתנועה. מגיל 6 רקדתי ג'ז, ריקודי עם, וכל מקצועות הספורט התחרותי, ככל שהסביבה יכלה להעניק לי. בשנות הבגרות איבדתי אומנם את העניין בתחרויות אבל תמיד המשכתי בחיים של תנועה.

לשמחתי מצאתי את היוגה שיווננדה שלימדה אותי ללכת פנימה עם התנועה. ללמוד להקשיב לעצמי ולא להתחרות עם מישהו אחר. לאחר מכן עסקתי כשנתיים בנינג'יטסו. למדתי את הקאטה של הלונג יאנג סטייל טאי צ'י שעד היום אני נהנית מפירותיה, הכרתי את המחול ההודי עם המורה המדהימה ורה גולדמן, ובין לבין השתתפתי בסדנאות תנועה והשתלמויותר.

לאחר כל ההתנסויות בחרתי בעולם של תנועה עם התפתחות אישית בקצב שלי. שיטת פלדנקרייז ריתקה אותי, ועדיין עושה זאת, בגלל הגילויים העצמיים ופוטנציאל הריפוי הנובע מהמגוון העצום של תנועות ואפשרויות. וכמובן בגלל הגישה הקשובה והטיפולית.
כל אלה מתאפשרים לי בשיעורי פלדנקרייז כולל האפשרות לשלב ידע מהקאטה, המחול ההודי וסתם הזדמנות טובה לרקוד.

במשך הזמן מצאתי שתהליך ריפוי תנועתי יכול להיות שזור בחיי היום יום של כל אחד ואחת. ללמוד לכוון בעצמנו את תשומת הלב לתנועה ולייעד אותה לריפוי עצמי. למדתי שתנועה מרפאת זה רק עניין של גישה ושימוש נכון במגוון של ואריאציות תנועה.

לאחר 25 שנה של גיבוש, פיתוח וליטוש הצלחתי לזקק  את כל הידע העצום שצברתי לתהליכים קצרים ופשוטים שמאפשרים למידה מהירה, הפנמה ויישום ספונטני.

מהתהליכים האלה יצרתי שיעורים קצרים שמוצעים למכירה באתר. מטרת הסרטונים היא לחלוק איתך את אוצרות השיטה כפי שאני נהנית מהם ומגישה אותם לתלמידי.

כל זאת כדי להפחית כאב או מוגבלות תנועתית,כדי לשפר יעילות בתנועה ובכלל מקדם בריאות כללית על ידי הגברת מודעותו של התלמיד בשיטה זו האדם נחשף למגוון תנועתי גדול ועשיר.

מאחלת לך תנועה מהנה ורכישה מהירה של יכולת הריפוי העצמי בכל בעיה.
חנה ארבלי

פלדנקרייז הינה שיטה שמטרתה שכלול היכולת של האדם.‏ השיטה קרויה על-שם ממציאה, הד"ר לפיזיקה משה פלדנקרייז (1904-1984). בשכלול, התכוון פלדנקרייז לאפשר מקסימום תנועה, במינימום מאמץ, על ידי חווית תנועה מגוונת  ושינוי הרגלים הטבועים במערכת העצבים מתוך ניסיון חייו של כל אדם. ככלל, השיטה פונה לכל אדם המעוניין לשפר את תפקודו הגופני והנפשי. אולם בפועל רוב הפונים אליה הינם בעלי צרכים מיוחדים — מצד אחד חולים למיניהם, ומצד שני מצטיינים למיניהם. כך, השיטה מוכרת לרוב מחד גיסא כענף ברפואה המשלימה או האלטרנטיבית, ומאידך גיסא כצורת אימון מתקדם לספורטאים ואמני-במה.

שיטת פלדנקרייז שמה דגש על יכולתו יוצאת הדופן של האדם (ביחס למינים אחרים) ללמוד ולפעול על-פי מה שלמד.בכלל נראה שאם אנו נדגיש את שיווי המשקל שלנו נוכל להיות להטוטנים בקרקס אם נפתח כושר הבעה אם גופנו נוכל להיות רקדנים וכך אפשר לראות שבן אדם יכול לפתח תחום מסוים ולהיות טוב בו יותר מהרגיל כך,משכללים יכולת תנועה  ומה אם נקודת המוצא של  גופו של התלמיד נמוכה מלידה,עקב, תאונה כל שהיא? שוב אני חוזרת להתחלה המאמר  זו היכולת של האדם ללמוד ולהסיק מכך ולא  נקודת המוצא שלו. לכן, שיטת פלדנקרייז, הינה תהליך לימודי ופגישה של מורה ותלמיד כאשר המטרה הראשונה של המורה להשקיט את התלמיד כך שתיווצר רגישות הבחנה לעצם התנועה המונחית, ליכולת של התלמיד להבחין לאופן בו היא נעשית להתבונן בתנועה לכן נמצא את שיעורי פ. כשיעורים איטיים עדינים מתרחשים פעמים רבות על הרצפה, בשכיבה. כל זאת כדי לנטרל במידת האפשר את כוח המשיכה ולאפשר תחושה יותר ויותר דקה, להבחין בהבדלים יותר ויותר קטנים, ההבחנה במה שעד עתה לא היה מובחן היא המאפשרת שינוי.