פתח תקווה
052-6891893

בית החזה והזדקפות

החלק המרתק הזה שנמצא מעל המותניים ובהקשר של הפוסטים הקודמים מגדיר את ההזדקפות שלנו מיקום בית החזה בחלל הוא ניצב הוא זה שהתרומם מהרצפה.

מקום משכן הריאות כמו בלונים הם קולטים את האוויר מבחוץ מספקים חמצן לגוף ופולטים את הפסולת החוצה.

כמה תנועה יש במקום הזה שמוקף צלעות ושאופן חיבור הצלעות לעמוד השדרה מאחור ולעצם בית החזה מקדימה? לא הרבה מקום לתנועה ובכל זאת, באופן אידילי אנו רוצים שאכן העצמות המקיפות את בית החזה ישמרו על גמישות תנועתית התרחבות והתכווצות לאורך כל החיים כדי שכלוב הצלעות יוכל להתרחב בחופשיות בכל נשימה , ולשחרר כך הרעיון הבסיסי של לחיות את החיים במלואם.

  • הקשר בין הנשימה לגמישות תנועתית של צלעות בית החזה
  • עבודה מודעת עם הנשימה היא אחת מהדרכים הטובות ביותר לשפר את התנועתיות של בית החזה, למתוח בעדינות את הרקמות הרכות של החזה, ולפתוח את חלל הלב. בכל פעם שאדם מרגיש מאוים, ולא חשוב אם בגלל כאב, איום, חרדת ביצוע או הצורך להגן על עצמו, התוצאה היא עצירת נשימה או נשימה באופן לא סדיר ורדוד. תבניות נשימה הגנתיות אלו גורמות להתכווצות שרירים באזורים שאותה אנו מנסים לפתוח, וכן, לשרירים תפוסים בבטן עליונה, מה שמגביל את התנועתיות הנורמאלית של הסרעפת, הבעיה בשחרור המתח,בשחרור הכיווץ הרבה פעמים כשהצורך בתבניות נשימה הגנתיות אלו חולף אנחנו עדיין מחזיקים נוצרים את הכיווץ שומרים לא נפתחים חזרה והנשימה בהתאם מגוננת נזהרת מפחדת וכדי לשחרר דרושים תנאים.
  • אז ככה, מכירים את זה שאצנים בסוף הריצה נשענים על הירכיים/ברכיים בכפות ידיהם? דבר הסוגר את תנועת בית החזה ובשאיפה היכולת להכיל אוויר מאוד גדולה כך למשל, תוכל להתנסות בחלל שאתם חיים בו את העמידה הזו
  • כאשר אתם ישובים אל מול שולחן להניח אמות הידיים ליצור קיבוע ובמצב זה לעסוק בנשימה מודעת
  • בעמידה מול קיר ברגליים מקבילות או בעמידת צעד עם ידיים ישרות כאגרוף או בפריסת כף היד מרפקים ישרים לחוש את הקיבוע ושוב לנשום
  • נסו, לאתר ביום יום שלכם איך אפשר להיתמך עם הידיים בכדי להגדיל את קיבולת האוויר הנשאף

ועוד לשיפור תנועה בבית החזה אני אוהבת להגיע דרך כתפיים ידיים הרבה פעמים אני מראה איך בעזרת תמרונים עם הזרועות אני מעודדת תנועה בבית החזה

  • לשכב על הגב רגליים עומדות ידיים ישרות בצידי הגוף בגובה הכתפיים- להאריך יד י. ימינה יד ש. שמאלה לסירוגין
  • בפוסט על הפיתול, תוכלו לחזור על התנועה והפעם הנרטיב של התנועה הינו נוכחות בית החזה ונשימה מודעת

מניסיוני הרבה פעמים ראיתי שכאבים בגב התחתון יכולים להתפוגג עם ריכוך בית החזה

היכולת לשפר פעולה זו ידועה כמטיבה עם הגוף שוב בהתנהלות הרגשית בחיי היום יום והן בפעילות ספורטיבית.

Leave a reply