פתח תקווה
052-6891893

על תפקוד הברכיים

היום קוראים יקרים שלי, זמן ברכיים. נעמדנו, דברנו על כפות הרגליים ואנו עולים לברכיים שתי תנועות עיקריות לברכיים להתכופף להתיישר סה טו היכולת לשחק בעיתוי נכון עם הכפיפה והיישור שומרת על נעורינו עד כדי כך על גב תחתון חופשי, על הקפיציות של ההליכה כדי לעבור למצב של טיפוס (מדרגה, כסא, או על עץ אם צריך) גם המעבר מישיבה לעמידה תלויה הרבה בחופש התנועה של הברך.

לברך יוחס בזמנים אחרים תכונות הקשורות לקדושה לבוא בצניעות למשל, האבירים האירופים היו נוהגים לכרוע ברך לפני מלכם ממקום של כניעה, או במעמד של קבלת דרגת ייחוס חדשה, או לפני גבירות ממעמד עליון הבא לבטא הכנעה אפשר היה לראות זאת בהצעת נישואין אירוע מכונן של הגבר שבא ממקום חשוף , פגיע של בקשה . גם ביהדות ישנה משמעות לברכיים, הכריעה מקושרת לתפילה, ברכה, מבחינה לשונית יש קשר ל"ברוך אתה", ברכה, ברך גוף האדם לאמור, הברך הכריעה למטה הינה התחושה הראשונה של הברכה והתפילה כאומרת הנני חסר כל ומבקש את שיפעתך ה'.

בכלל, כלים לתרגול גמישות הברך על פי רוב תלויה במהלכי תנועה שלמים ופחות בעבודה נקודתית, עם זאת נוכל לקבל מושג משהו וגישה לטיפול עצמי לעסות את הברך ואף לחזק אותה אם יש לכם צורך תוכלו לשלב זאת באופן אינטגראלי בחיי היום יום כל זאת בגישה פשוטה כמו צחצוח שיניים(זוכרים כמה היה קשה להטמיע פעולה זו?)

אז ככה, בישיבה על כסא כמו שאתם עכשיו, אפשר להתחיל להיכנס למצב רוח של "ידיים מרפאות" לשפשף יד אחת בשנייה להזרים אנרגיה

  • נתחיל עם רגל 1 כף הרגל פרוסה על הרצפה כפות הידיים בתנועות מעגליות משני צידי הברך * התחושה שמגע כפות הידיים פרוש ואנו משתמשים בשורש כף היד ועד לאצבעות בעיסוי, כמובן שמתוך המעגל נוכל מעט לרדת לצידי השוק או לעלות לצידי הירך שליד הברך.
  • שימו לב שהגב הולך וחוזר עם התנועה מה שמקל על הגישה והמאמץ.על הקצב תחליטו אתם
  • יד 1 שעונה על רגל 2 שנייה או על הכסא וכף היד שעל הברך המעוסה נסגרת ונפתחת כאילו מכווצת- "לטייל" כך בסביבות הברך ואף מאחורי שוק ומאחורי הירך
  • תופפו בעדינות נמרצת את האזור אותו עיסיתם
  • חיזוק הברך- עדיין איך שאתם בישיבה, יישרו את הברך כף הרגל בפלקס , העקב על הרצפה ולהאריך את העקב קדימה, אפשר להרגיש מעט מתח הנוצר בסביבות הברך המתח המחזק את הרצועות חשוב ! לשחרר לאט ובעדינות
  • הרגל כמו קודם ישרה ורק עם העקב נוגע על הרצפה להתכופף מעט ושוב מרגישים את רצועות הברך נמתחות להזדקף לאט
  • לשחרר בטלטול את הרגל

וזהו כמה זמן לקח ?? היה קשה?? לכו על זה טוב להתרעננות משהות ממושכת על מחשב ישיבה בנסיעה ארוכה ועוד.

אשמח לענות על כל שאלה.

Leave a reply